Amerika Birleşik devletleri' nde uzun yıllar boyunca sigara içmek erkeklere özgü bir davranış olarak görülüyordu. Bu yüzden kadınların özellikle sokakta sigara içmeleri son derece ayıp karşılanıyor ve ahlaki düşüşle eşlendiriliyordu.
Tabii ki sigara şirketleri bu durumdan oldukça rahatsızdı. Tütün şirketleri müşterisini niye ikiye katlamak istemesin ki?..
American Tobacco şirket, de böyle düşündü ve Halkla İlişkiler Uzmanı Edward Bernays'ten bu konuya kafa yormasını istedi.
Bernays'ten gelen teklif oldukça zekiceydi : Sigara kadınlar için bir özgürlük ve bağımsızlık simgesi haline getirilecekti.
Bu saptamayı izleyecek ve topluma verilecek mesaj şuydu : Kadınların erkeklerden aşağı kalır yanı yoktu, erkekler ne yapabiliyorsa kadınlar da onu yapabilmeliydi ve bu eşitlik önünde tüm tabular yıkılmalıydı.
Bernays New York kentinde gerçekleşen Paskalya Geçit Töreni'ni fırsat bilerek bazı kadın hakları savunucuları ve ünlü kadınlarla anlaştı.
Kadınlar yürüyüş esnasında sigara ile poz verecek, Medya 'da sigara içen kadınları fotoğraflayıp sigaraları '' Özgürlük Meşalesi'' olarak sunacaktı. Bu da eşitlik ve özgürlüğe aşık bir çok kadının sigara başlamasını sağlayacaktı.
Sonuç tam da planlandığı gibi oldu. Tütün şirketleri karlarını ikiye katladı ve kadınlar erkeklerden daha fazla sigara satın alma oranına sahip oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder